  • Data: 2010-06-28 11:02:36
    Temat: Re: Sprzedaz o znacznie zawyzonej wartosci
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-28 12:56, oli pisze:

    > Czy spółka w której szwagier (mąż siostry) pełni funkcję prezesa zarządu
    > jest dla mnie podmiotem powiązanym ?

    "Dla celów podatku dochodowego PIT związek pomiędzy podmiotami krajowymi
    lub zagranicznymi (podmioty powiązane) występuje, gdy:

    -jeden kontrahent bierze udział bezpośrednio lub pośrednio w zarządzaniu
    przedsiębiorstwem drugiego kontrahenta;
    - jeden kontrahent kontroluje drugiego kontrahenta;
    - jeden kontrahent posiada udzał w drugim kontrahencie (bezpośrednio lub
    pośrednio posiada w kapitale innego podmiotu udział nie mniejszy niż 5 %),

    a także gdy pomiędzy podmiotami krajowymi albo pomiędzy osobami
    pełniącymi w podmiotach krajowych funkcje zarządcze, kontrolne lub
    nadzorcze występują powiązania:
    - o charakterze rodzinnym (małżeństwo oraz pokrewieństwo lub
    powinowactwo do drugiego stopnia);
    - o charakterze majątkowym;
    - wynikające ze stosunku pracy, jeżeli którakolwiek osoba łączy funkcje
    zarządzające lub kontrolne albo nadzorcze u obu kontrahentow."

    --
    spp