    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania
    Date: Tue, 13 Jun 2006 21:10:25 -0500

    sebek wrote:
    > Witam,
    >
    > Obecnie zamieszkuje mieszkanie bedace wlasnoscia moich rodzicow. Poniewaz w
    > przeciagu 2, 3 lat chcemy je sprzedac a pieniadze maja zostac przekazane mi,
    > zastanawiamy sie jak najlepiej zrobic to aby zaplacic najmniejsze podatki.
    > Na chwile obecna myslimy o mozliwosci darowizny (bedzie to moje pierwsze
    > mieszkanie) lub sprzedazy mieszkania przez rodzicow i przekazania mi
    > pieniadzy. W przypadku darowizny slyszalem ze nie mozna sprzedac mieszkania
    > przez 5 lat. Prosba o podpowiedz jak najlepiej rozwiazac ten problem.

    Mieszkanie darować, tobie. Jeśli nie skorzystasz z tego, że nie musisz
    płacić podatku od darowizny, a go po prostu zapłacisz, to wówczas nie
    musisz czekać 5 lat. Możesz sprzedać od razu.

    Sprzedanie mieszkania przez rodziców i darowanie tobie pieniędzy wyjdzie
    drożej.

    Jeszcze inne rozwiązanie, to darować ci cześć mieszkania. Będziesz
    wóczas współwłaścicielem z rodzicami. Za jakiś czas znieść
    współwłasność, co jest bez podatków. Ale przy tej opcji radzę
    pofatygować się do dobrego doradcy podatkowego, żeby nie wtopić.