    From: Dominik & Co <D...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż działki
    Date: Mon, 28 Jul 2008 08:29:29 +0200

    Grzegorz napisał(a):

    > Art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) mówi, że źródłem przychodu jest odpłatne
    > zbycie nieruchomości jeżeli zostało dokonane przed upływem 5-ciu lat,
    > licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie.
    > Znaczy po upływie tych 5-ciu lat odpłatne zbycie nie byłoby źródłem
    > przychodu w rozumieniu ustawy?

    Tak- wtedy nie musisz w ogóle skarbowemu się tłumaczyć.

    > Jest jednak art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d), który mówi, że wolne w
    > całości od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży
    > nieruchomości określone w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) jeżeli ich
    > nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny.

    A fakt- w starej ustawie takie coś było. Jeśli podatek od darowizny
    masz uregulowany, powinno na tym się skończyć. Aczkolwiek ja bym
    wystosował pisemko, że w związku z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d)
    Ustawy o podatku dochodowym podatek się nie należy. I pieczątkę
    "wpłynęło dnia ...." na kopii.

    > Zbyt piękne, żeby było prawdziwe?

    Fakt, zbyt piękne, by udało się nie być okradzionym przez państwo...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP