  • Data: 2008-07-24 19:12:19
    Temat: Re: Sprzedaż działki
    Od: Grzegorz <u...@l...localdomain> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co wrote:

    > Podatek "dochodowy" w złodziejskiej stawce 10% od przychodu, czyli
    > ceny sprzedaży działki.

    > Tak- z tym, że w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2007
    > (obowiązuje dzień nabycia).
    > Podatku możesz nie płacić, jeśli zadeklarujesz wydanie tych pieniędzy
    > na "cel mieszkaniowy" (jest w ustawie) w ciągu 2 lat.
    > Uwaga: na złożenie deklaracji jest 2 tygodnie od daty sprzedaży.

    Dzięki za odzew.
    Poczytałem sobie co nieco tę przecudnej urody ustawę...

    Art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) mówi, że źródłem przychodu jest odpłatne
    zbycie nieruchomości jeżeli zostało dokonane przed upływem 5-ciu lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie.
    Znaczy po upływie tych 5-ciu lat odpłatne zbycie nie byłoby źródłem
    przychodu w rozumieniu ustawy?

    Ale mnie to nie dotyczy, bo ja sprzedaję po ok. 2.5 roku.

    Jest jednak art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d), który mówi, że wolne w
    całości od podatku dochodowego są przychody uzyskane ze sprzedaży
    nieruchomości określone w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) jeżeli ich
    nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny.
    Punkt ten (art. 21 ust. 1 pkt 32) został uchylony w ustawie (o zmianie
    ustawy...), która zaczęła obowiązywać od 01.01.2007 (Dz. U. z 2006 Nr
    217 poz. 1588 Art. 2 ust. 14 lit. a)

    Coś jeszcze trzeba wziąć pod uwagę?
    Bo jeśli nie, to nie płacę żadnego podatku?
    Zbyt piękne, żeby było prawdziwe?

    G.