  • Data: 2008-11-20 08:22:42
    Temat: Re: Sprzedaż dla szkół
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 19 Nov 2008, Tristan wrote:

    > Witam,
    >
    > podobno szkoła jak wystąpi o zgodę, może kupić sprzęt na stawce ZW. Ale to
    > chyba bez sensu, bo zaoszczędzą tylko na wacie od mojej prowizji, bo
    > przecież ja watę do ZW muszę księgować brutto w PIT. Mylę się?

    Nie mylił*byś*się, jakbyś doczytał ustawę.
    Radio Erewań, czyli tak *było* (z głupim pomysłem "zw"), nic nie ma
    wspólnego z tym jak *jest*.
    Naprawdę, masz do posiedzenia nad tekstem ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Rozdział 4

    Szczególne przypadki zastosowania stawki 0%

    Art. 83
    1. Stawkę podatku w wysokoœci 0% stosuje się do:
    26) dostaw sprzętu komputerowego:

    a) dla placówek oœwiatowych,

    b) dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu
    dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oœwiatowym

    - przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
    ---

    Natomiast nie wiem czy jakiś haczyk nie tkwi tu:
    +++
    Rozdział 2

    Zwolnienia

    Art. 43
    1. Zwalnia się od podatku:
    13) udzielanie licencji lub upoważnienie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majštkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego - bez pobrania
    należnoœci na rzecz placówek oœwiatowych, o których mowa w ust. 9;
    ---

    Bo na pierwszy rzut oka wypada to interpretować tak, że komp (np.
    z linuksem) jest "0%", ale jeśli jest tam Windows to na nie już
    powinno być "zw".
    Czy dopuszczalne jest "związanie" kompa z systemem (w tym przypadku)
    nie wiem, gdzieś (podatki.pl? gazetaprawna.pl?) ostatnio widziałem
    jakieś wyroki nt. "wiązania" sprzedaży odrębnych produktów (że
    nie wolno wtedy zastosować "łącznej" stawki).

    No i zwróć uwagę na konieczność dostosowania się do ograniczeń,
    bo tam wyżej są odesłania do ust. 13-15 a tam z kolei jest np:
    +++
    13. Opodatkowaniu stawkš podatku w wysokoœci 0% podlegajš towary
    wymienione w załšczniku nr 8 do ustawy.
    ---

    ...i wiem że były jakieś interpretacje że nie można "czegokolwiek"
    dołączyć do zestawu komputerowego, już nie pamiętam jaki wydawało
    by się "komputerowy" element nie podpadał bo nie był w wykazie.
    Oczywiście resztę też doczytaj :> (par 15 - te dokumenty wymagane
    w par 14 trzeba *bez wezwania* pokazać w US!)

    pzdr, Gotfryd