  • Data: 2006-02-01 21:13:55
    Temat: Re: Sprzedaż auta przed upływem 6 miesięcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Feb 2006, Jacek wrote:

    > Przepraszam za nieścisle pytania, ale jestem zielony w tematach podatków.
    > Jeżeli dobrze zrozumiałem to po 6 miesiącach i tak trzeba zapłacić podatek od
    > różnicy pomiedzy ceną sprzedaży a ceną zakupu.

    Tak. To jest *jeden* podatek - podatek dochodowy.
    Taki sam, jak płacony z dochodów z umów osobistych, z działalności
    gospodarczej...
    Niezależnie niemal zawsze jak nie płaci się VATu to przy sprzedaży
    płaci się PCC - to jest *osobny* podatek.

    > Najlepiej pojąłbym aby wyjaśnić na przykładzie.
    >
    > Kupuję auto za 1o tys.

    Do ceny można doliczyć koszty uboczne, czyli koszty "papierkologii",
    koszty dojadu (jeśli trzeba było po to auto pojechać a bilet
    się zachowało itp).

    > 1. Sprzedaję auto za 12 tys. przed upływem 6 miesięcy.

    Nie napisałeś najważniejszej rzeczy: jaka jest "wartość
    rynkowa" tego auta.
    Przyjmijmy, iż US ma podstawy żeby uznać że auto jest
    warte 15000 zł. Oczywiście nie ma zakazu żeby sprzedać
    za 12000, ale tą wartość też trzeba przyjąć.

    Dochodowy od kwoty 12-10 kzł, czyli 19% zaliczki od 2000 zł
    to wychodzi 380 zl.

    Do tego PCC od 15 kzł, *zdaje się* że 2% - czyli dodatkowo
    60 zł PCC. To jest INNY podatek. I jak widzisz INACZEJ
    liczony, nie ma nic wspólnego z tym za ile się sprzeda!

    > 2. Sprzedaję auto za 12 tys. po upływie 6 miesięcy.

    Tylko 60 zł PCC.
    Uwaga: nie daję głowy czy stawka to 2% !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)