eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na AllegroRe: Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
  • Data: 2014-05-17 08:30:43
    Temat: Re: Sprowadzanie towaru z Chin i sprzedawanie go na Allegro
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-05-17 02:02, kostek78 pisze:
    > Witam
    >
    > 3. Jeżeli ktoś chciałby się tego typu biznesem zajmować, to kiedy
    > najpóźniej musiałby założyć działalność gospodarczą,

    myślę że najpóźniej kilka lat temu był na to dobry czas...

    aby było to
    > najbardziej korzystne, a zarazem - zgodne z polskim prawem? Jeżeli ktoś
    > zamówiłby taki towar z Chin, to przecież paczki nie dostanie ani jutro
    > ani pojutrze... Ani nawet za tydzień... Może za dwa tygodnie by
    > dostał... Płacić za prowadzenie działalności gospodarczej przez pół
    > miesiąca, kiedy ktoś wie, że zysku przez ten czas nie ma i nie będzie...
    > to trochę bez sensu. Czy jest na to jakaś sprytny, ale legalny sposób?

    2 tygodnie opłacania obniżonego zusu to nie będzie twój największy
    problem :)


    >
    > 4. Czy ktoś, kto chciałbym się tego typu biznesem zajmować, musi
    > udzielać polskim klientom gwarancji tak, jak sklep?

    oprócz gwarancji jest jeszcze niezgodność towaru z umową (czy jak to tam
    się nazywa teraz), oczywiście te przepisy będą dotyczyły również ciebie

    >
    > 5. Jeżeli tak, to jak taka gwarancja miałaby być realizowana? Jeżeli
    > klientowi sprzęt się popsuje, to osoba zajmująca się importem i
    > sprzedażą sprzętu wady nie naprawi, a wysyłka do Chin - biorąc po uwagę
    > niską cenę sprzętu - będzie dla klienta nieopłacalna. Chyba, że to
    > potencjalny klient będzie musiał wziąć na siebie koszt związany z
    > wysyłką uszkodzonego egzemplarza? Jak wygląda sprawa z tą gwarancją?

    klient odda tobie w ramach niezgodności towaru z umową, ty jeśli sam nie
    naprawisz to dasz klientowi nową sztukę, a jak uzbierasz xxx sztuk, to
    wyślesz do Chin - wtedy będzie to dla ciebie ekonomicznie najbardziej
    uzasadnione :)
    Napiszę ci coś lepszego: ja zajmuję się usługami i jak zainstalowany
    przeze mnie sprzęt ulega uszkodzeniu, to na własny koszt muszę jechać do
    klienta, zdemontować go, odesłać do serwisu i zamontować ponownie u
    klienta. Pomyśl jakie to może generować koszty (jak się gówno sprzedaje)


    >
    > 6. O czym jeszcze powinna wiedzieć osoba, która nigdy wcześniej nie
    > miała do czynienia z importem chińskiego towaru i sprzedawaniem go w
    > Polsce?

    Powinna się zastanowić czy w ogóle chce poświęcić swoje życie
    prowadzeniu DG :)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1