    From: "witek" <i...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sposób na mniejszą składkę ZUS?
    Date: Wed, 19 Oct 2005 17:48:34 +0200

    > Prowadziłem działalnośc gospodarczą. Mając jednocześnie umoowę-zlecenie
    mogłem
    > płacić do ZUS jedynie składkę zdrowotną. Jednak nowe przepisy nakazują od
    > przyszłego miesiąca płacic mi już całą składkę. W związku z tym likwiduję
    > działalność.
    > Ale zastanawiam się nad czymś takim:
    > Diałalność zakłada moja narzeczona (jest zameldownana u mnie na czas
    > określony, jako osoba rozpoczynająca teraz działalnośc ma obniżoną skłądkę
    ZUS
    > do 250 zł.)i robi teoretycznie to co ja do tej pory. Piszę teoretycznie,
    bo
    > praktycznie będę to robił ja, jako pełnomocnik firmy.
    > Moje pytanie: ma to ręce i nogi?

    Nie słyszałem o czymś takim jak pełnomocnik :-) Istnieje coś takiego jak
    osoba współpracująca, ale niewiem, czy konkubent może nią być. Może nią być
    żona, mąż, dziecko pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym. Wtedy za
    taką osobę odprowadza się ZUS w takiej wysokości, jak za prowadzącego DG - w
    tym przypadku te 250 pln. Rozumiem, że Twoja miła nie prowadziła DG przez
    ostatnie 5 lat? Bo jeśli tak, to zapomnij...

    pozdrawiam,
    witek.