    From: "Robert" <r...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sposób na mniejszą składkę ZUS?
    Date: Tue, 18 Oct 2005 09:59:16 +0000 (UTC)

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Weż google i poszukaj hasła "firmanctwo"

    Art. 55 § 1 K.k.s.

    "Podatnik, który w celu zatajenia prowadzenia działalności gospodarczej na
    własny rachunek lub rzeczywistych rozmiarów tej działalności posługuje się
    imieniem i nazwiskiem, nazwą lub firmą innego podmiotu i przez to naraża
    podatek na uszczuplenie, podlega karze (...)"

    Będę działał pod swoim nazwiskiem jako pełnomockik firmy, więc raczej to jest
    inny temat. Poza tym na uszczuplenie narażam nie podatek, a składkę ZUS.