  • Data: 2006-07-15 05:49:57
    Temat: Re: Spółka z o.o. a ZUS?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hugo wrote:

    > Tzn jakiej umowy?
    > Interesuje mnie sam obowiązek płacenia składek ZUS.
    > Czy taki istnieje i ewentualnie jakąś podstawę prawną.
    > Nie ważne kto by miał tego dokonywać.

    Jeśli prezesa ze spółką wiąże umowa
    o pracę, to składki płaci spółka jak za pracownika.
    Jeśli prezes jednak ma inną umowę np zlecenie
    czy jakiś kontrakt, to składki są opłacane
    wg takiej umowy. A zatem obowiązku opłacania
    składek za samo bycie prezesem nie ma - zależy to od umowy.

    W związku z faktem, że udziałowiec jest 100%
    i jedyny traktowany jest jak osoba prowadząca
    działalność na podstawie art 8.6 pkt 4)
    ustawy o sus. I te składki chyba nawet nie są KUP w spółce,
    bo to składki wspólnika, ale pewny nie jestem.