    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Społka Z O.O. - wkład niepieniężny
    Date: Wed, 3 Dec 2008 15:59:39 +0100
    <op.uljd40h5l60ql1@unk> <gh3em5$251$1@news.onet.pl>
    <op.uljguhyxl60ql1@unk> <gh3he3$cen$1@news.onet.pl>
    <op.uljibtmsl60ql1@unk> <gh3id9$fd9$1@news.onet.pl>
    <op.uljipjo0l60ql1@unk> <gh3ipr$fd9$3@news.onet.pl>
    <op.uljjbpm1l60ql1@unk> <gh3jj9$fd9$4@news.onet.pl>
    <op.uljjoluxl60ql1@unk> <gh3kt4$odd$1@news.onet.pl>
    <ehfq4n0usscr$.1qighqmud1v51$.dlg@40tude.net>

    On Wed, 3 Dec 2008, Herald wrote:

    > A teraz taka spółka po roku działalności zawarła umowę na roboty budowlane,
    > zakupiła niezbędne materiały na przelew w hurtowniach ale jej kontrahent
    > "wyślizgał" sp. z o.o. i nie zapłacił jej wynagrodzenia za prace i
    > materiał.

    Ale co z tym materiałem zrobił?
    Skoro ma nowe budynki (z tego materiału), to ta sp-ka przecież zadbała
    o jakieś poręczenie majątkowe na ich hipotece, nie? ;)
    Oczywiśce - jak spółka nie ma zabezpieczenia, a to co wybudowała
    zostało już zbyte przez 4 pośredników, no to...

    Ba - a co za różnica z przypadkiem kiedy "pan A" wybudowałby to sobie
    we własnej DG?
    Może (z *tego* p. widzenia) *tylko* zyskać.

    > Hurtownie dopominają się o płatności za wydany materiał ... sp. z
    > o.o. nie ma z czego zapłacić ... ogłasza wtedy upadłość?
    > KZ wynosi 60 000,00 a długi np. 500 000,00.

    A wierzytelność za to co wybudowali wcięło czy jak?

    > Czy pan A odpowiada swoim majątkiem prywatnym (grunty, ziemia) za
    > zobowiązania sp. z o.o. która ma -440 000,00 ???
    > Czy też pan A spłaci tylko te 60 000,00 i resztę ma w du...e i hurtownie
    > mogą go cmoknąć?

    Musisz odpowiedzieć, co się stało z wierzytelnością!

    > Mnie się wydaje że w taki sposób to by nikt poważny by nie robił interesów
    > ze sp. z o.o. ....

    No i tak jest :P

    1. Nikt Ci nie da materiałów za 400 000 zł "na piękne oczy".
    Idź i spróbuj :D

    2. Zabezpieczenie budowy wydawało się oczywiste, a jest czym (w sensie
    narzędzia prawnego pt. "hipoteka")

    pzdr, Gotfryd