    From: "Bert" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spis z natury - poczatkujacy
    Date: Fri, 14 Jan 2005 14:22:47 +0100

> [...]
    > toto "wykaz ST" a nie "ewidencja" ale podobnoż znowu coś zmieniali
    > w zeszłym roku więc tylko gdybam co do nazwy.
    > Wyposażenie... biorąc pod uwagę *cel* istnienia ewidencji na
    > ryczałcie to nie wiem co powiedzieć.
    > Na KPiR wyposażenie nie kupionego w czasie DG IMHO nie ma sensu
    > nigdzie wpisywać. Na ryczałcie... no tak, wypadałoby mieć dowód
    > iz wyposażenie NIE było kupione W TRAKCIE opodatkowania ryczałtem..
    > Może rozliczający ryczałt skomentują moje dywagacje :) (nie mam
    > na myśli suchej odpowiedzi tak/nie a raczej "dlaczego" !)

    [Bert]
    No wiec postaram sie wytlumaczyc.
    Zaczyna DG prowadzona w swoim domu, mam stary komputer(wartosc 700zł) czyli
    nie wpisze go w ST.
    Kupilem go 2 lata temu od kolegi(nie mam faktury ani rachunku na to).
    Wiec aby US wiedzial ze nie jest to rzecz kradziona, rozpoczynajac
    dzialalnosc musze to umiescic w "spisie poczatkowym wyposazenia".
    Nie wiem jak to sie nazywa, i stad moje problemy, ale mysle ze wytlumaczylem
    o co mi chodzi.

    > Zlituj się.
    > Zaczynasz DG, tak ?
    > Masz *swój towar i materiały*, tak ? (bo TO wprowadza się do
    > "zwykłego remanentu")
    > I chcesz ów remanent wprowadzić *po stronie przychodów* ?????
    > Czyli od czegoś co masz kupione z *już opodatkowanych pieniędzy*
    > chcesz zapłacić *drugi podaytek dochodowy* ?
    > Ech... MF takich potrzebuje, dziura w budżecie jest ;)

    [Bert]
    Ten ow "spis poczatkowy wyposazenia"(dalej nie wiem jak to nazwac) trzeba
    zamiescic w Ewidencji Przychodow jako pierwszy wpis, ze zostal on
    sporzadzony i jego wartosc.
    Bo tak powiedziano mi w US.
    Wiec pytam gdzie to wpisac???
    Chyba powinno byc tak: Stan poczatkowy z dnia wynosi 700zł.
    Jesli sie myle i spisu wyposazenia sie nie wpisuje tam to prosze mnie
    porawic.

> [...]
    > podatek dochodowy, tylko że liczony "przychodowo" :)) i *od czego*,
    > w szczególności czy płacę go *od posiadanego majątku*
    > - ...a od czego ten podatek płacę :)

    > Rozumiem iż coś MIAŁEŚ "na stanie" ? I że NIE były to środki trwałe :>
    > ani wyposażenie, tylko towary handlowe i materiały do produkcji ?
    > I nic nie zużyłeś ?
    > No to co się miało *zmienić* ? ;)
    > Remanent obejmuje *cały stan* a nie różnicę - różnicę remanentową to
    > się na KPiR liczy celem skorygowania dochodu :) na ryczałcie chyba
    > nikogo nie interesuje (oprócz sprawdzenia "na zdrowy rozum" czy

    [Bert]
    Wiec w remanent wpisuje sie tylko towary, a nie wyposazenie? Dobrze
    zrozumialem?

    > Ty to chyba powinieneś się zainteresować JAKIE EWIDENCJE MASZ MIEĆ.
    > Zacznij od książki kontroli i wypisz listę... :]
    >
    > Bo mi wychodzi iż nie jesteś świadom że jest coś takiego jak ewidencja
    > środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (bądź też
    > "wykaz") i że jej treść *NIE* wchodzi do "normalnego remanentu".

    [Bert]
    Chodzi mi oto ze kupuje drukarke do uzywania jej w firmie, czy po dokonaniu
    zakupu wpisuje to gdzies??

    Sorry jeszcze raz za moje braki, ale kazdy kiedys zaczynal....
    Dzieki za odp.
    Pozdrawiam
    Bert