  • Data: 2007-12-07 22:58:55
    Temat: Re: Spadek - wkład w mieszkanie spoldzielcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 7 Dec 2007, AdamW wrote:

    > Moi rodzice posiadali mieszkanie spoldzielcze. Ojciec zmarl pare lat temu.
    > Matka chce je wykupic na wlasnosc na siebie a mi z tytulu spadku tj. czesci
    > wkladu mieszkaniowego chce wyplacic pewna kwote zadoscuczynienia. Czy ja
    > bede zobowiazany zaplacic podatek od tej kwoty?

    Zapomniałeś spytać "którego podatku", IMO :)
    Zajrzyj do:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    ...z naciskiem na art.1.1.f ("w częœci dotyczšcej spłat lub dopłat")
    Jakby przyjąć, że spadek został przyjęty bez działu, a teraz mamy
    zrzeczenie się współwłasności, to poza słowami wiele się IMO nie zmieni.
    dopłata == PCC

    pzdr, Gotfryd