    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spadek i zwolnienia przed 2006
    Date: Mon, 13 Apr 2009 12:22:39 -0500

    Thomas wrote:

    > Spadek (rozprawa) zostal nabyty, zglosilem wszystko do US w 2005 (chodzi
    > o podatki),

    Czy dostałeś wówczas decyzję US wyznaczającą podatek? Co w niej było?

    Rozumiem, że US podatku nie naliczył bo na podstawie ustawy o podatku od
    spadków i darowizn w ówczesnym brzmieniu zobowiązałeś się do
    zamieszkiwania przez okres 5 lat.

    jednak nie "zamieszkiwalem" po tym adresem (z roznych
    > powodow, glownie finansowych), nie przemeldowalem sie gdyz nie
    > wiedzialem, ze "zamieszkiwanie" to dla US zameldowanie.

    Zamieszkiwanie ot nie jest zameldowanie dla US.
    Może to być dla nich argument, że nie zamieszkiwałeś, ale tylko argument.
    Jeśli wykażesz, że mieszkałeś, to sam fakt że się nie zameldowałeś nie
    ma znaczenia.
    No ale stwierdziłeś, że nie zamieszkiwałeś, wiec rozważania na ten temat
    nie mają sensu.

    > Teraz mi
    > przyszlo pismo z prosba wyjasnienia dlaczego nie "zamieszkuje". Nic mi
    > jeszcze nie naliczali.

    No to ci naliczą teraz od akturalnej wartości mieszkania, bo
    niedotrzymałeś zobowiązania na podstawie którego US w 2005 roku odstąpił
    o wyliczenia podatku (zakłdając oczywiscie, że tak było, bo inaczej już
    w 2005 roku US by ci podatek naliczył i teraz nie byłoby sprawy w ogóle..

    Teraz faktycznie to jest już za późno na cokolwiek.

    W ustawie był zapis :
    ---
    Nie stanowi podstawy do wygaśnięcia decyzji zbycie udziału w budynku lub
    lokalu na rzecz innego ze spadkobierców lub obdarowanych oraz zbycie
    budynku lub lokalu, jeżeli było ono uzasadnione koniecznością zmiany
    warunków mieszkaniowych, a nabycie innego budynku lub uzyskanie
    pozwolenia na jego budowę albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie
    później niż w ciągu sześciu miesięcy od dnia zbycia.
    8. Warunek określony w ust. 2 pkt 5 uważa się za spełniony również
    wtedy, gdy budynek lub lokal został zbyty przed rozpoczęciem
    zamieszkiwania ze względu na konieczność zmiany warunków lub miejsca
    zamieszkania, a nabycie innego budynku lub uzyskanie pozwolenia na jego
    budowę albo nabycie innego lokalu nastąpiło nie później niż w ciągu 6
    miesięcy od dnia zbycia.

    ---

    Właśnie z tego względu US jeszcze łaskawie pyta dlaczego nie zamieszkujesz.
    Jeśli łapiesz się na któryś z tych warunków, to US sie odczepi.

    W innym przypadku naliczy ci podatek, bo ulga ci nie przysłguje, właśnie
    ze zwzględu na fakt, że nie zamieszkiwałeś jak deklarowałeś.
    Średnio 7%.
    Dostaniesz teraz decyzje US o wymiarze podatku i będziesz miał 14 dni na
    zapłacenie tego. Zbieraj kasę. Po 14 dniach US będzie cię już ścigał
    razem z odsetkami od tego dnia.