eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiŚmierć współwłaściciela spółki - pomocy !!Re: Śmierć współwłaściciela spółki - pomocy !!
  • Data: 2002-08-13 16:08:55
    Temat: Re: Śmierć współwłaściciela spółki - pomocy !!
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:ajaqg6$dgo$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    >
    > "Totalzalamka" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:aj9b9u$baa$1@news.tpi.pl...
    > > Zmarł współwłasciciel spółki cywilnej.
    > > Drugi nie ma pojęcia o działaności.
    > > Spółka jest Vatowcem na PKPiR.
    >
    >
    > Mysle, ze spolki juz NIE MA. (jesli pozostaje tylko jeden wspolnik
    > spolka przestaje istniec z mocy prawa).
    > (A ze nie jestem prawnikiem trzeba to jak najszybciej sprawdzic).
    > Bo jesli nie istnieje, to tez i nie moze dzialac.
    >
    > > Posiada sporo nie sprzedanych towarów -od których trzeba zapłacić VAT.
    > > Firmy nie będzie nikt prowadzić - trzeba zgłosić zamknięcie.
    > > Jak to załatwić, aby jak najmniej stracić?
    >
    > S.c nic nie posiada. majatek jest wlasnoscia wspolnikow, teraz
    spadkobiercow
    > bylego wspolnika.
    >
    > Mysle, ze trzeba sporzadzic remanent likwidacyjny i poplacic podatki.
    > Ale to najkosztowniejsze rozwiazanie, wiec trzeba upewnic sie u fachowcow.
    >
    > > Czy jak sprzedam posiadane towary osobie fizycznej po cenach bliskich
    > cenie
    > > zakupu to bedzie korzystniejsze, niz pozostawie ich w firmie i
    zaplacenie
    > > Vatu. Co z podatkiem dochodowym?
    >
    > Ptzed VAT-em sie nie ucieknie. Bedzie VAT od remanentu likwidacyjnego.
    > Po sporzadzeniu remanentu likwidacyjnego wylliczy sie ostatnia zaliczke na
    > podatek
    > a potem to juz rozliczenie roczne.
    >
    > > Ponieważ, większość towaru to "złom", przestarzałe, zniszczone lub
    > wycofane
    > > z produkcji i nie używane materiały to jak to wykazać w końcowej
    > > inwentaryzacji? Nie są już wartę nawet ceny zakupu.
    > >
    > > Dzieki za pomoc.
    >
    > Dzis niemam wiecej czasu, niemam czasu nawet by sie lepiej zastanowic i
    > sprawdzic.
    > Ale poniewaz list lezy od rana bez odpowiedzi,
    > wiec postanowilem tych pare slow napisac - prosze pamietac, niejestem
    > prawnikiem
    >
    >
    > Mysle, ze wazne czy wspolnikumarl w tym, czy w ubieglym miesiacu.
    > Bo pit trzeba do 20 a VAT do 25...- Acha i pewnie ZUS do 10 albo 15...
    >
    >
    > Bofuspaw
    >
    > Generalnie zgadzam się z odpowiedziami. Problem jest ważny i może być
    kosztowny, poza tym indywidualny - trzeba sprawdzic co w firmie jest, w
    jakim stanie.Myślę, że porady na odległość mogą wszystkiego nie przewidzieć.
    Proponuję w przypadku totalnego braku wiedzy w tym temacie skorzystać z
    porady (a nawet zlecić zamknięcie) biura rachunkowego (najlepiej
    sprawdzonego, poleconego przez kogoś). Ważne są terminy wszelkich rozliczeń
    i deklaracji, nie dopełnienie formalności w terminie może dodatkowo
    kosztować. Iwona


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1