  • Data: 2003-02-22 10:46:56
    Temat: Re: Skradziony samochod
    Od: "Jacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Markuss chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Mam problem i potrzebuje fachowej porady!
    > Niedawno skradziono mi samochod, ktory zakupiony byl na firme i pytanie
    > brzmi:
    > - co z Vatem??? Nalezy oddac do US??

    Cytuję to co znalazłem
    Na wstępie omówię straty w pojazdach będących środkami trwałymi bądź
    wyposażeniem. Należy pamiętać, iż okresem rozliczeniowym w podatku VAT
    jest miesiąc. Oceny związku ze sprzedażą opodatkowaną, zwolnioną czy też
    nieopodatkowaną dokonuje się w ramach owego miesiąca. Późniejsza zmiana
    przeznaczenia czy sposobu używania środków trwałych bądź wyposażenia nie
    wpływa zasadniczo na prawo do odliczenia VAT naliczonego. Jeżeli więc
    podatnik wykorzystywał dany samochód przy wykonywaniu czynności
    opodatkowanych, a następnie go utracił i otrzymał w związku z tym
    odszkodowanie, to nie ma on obowiązku dokonywania korekty podatku
    naliczonego i złożonej wcześniej deklaracji VAT-7.

    Nieco odmiennie będzie przedstawiała się sytuacja w przypadku, gdy pojazd
    zaliczony do środków trwałych lub wyposażenia został utracony jeszcze
    przed dokonaniem odliczenia VAT zapłaconego przy jego zakupie. Wówczas, w
    zależności od sytuacji, VAT naliczony należy zakwalifikować jako VAT
    związany ze sprzedażą opodatkowaną i nie podlegającą opodatkowaniu lub
    jako VAT naliczony związany tylko ze sprzedaży nie podlegającą VAT. W
    pierwszym przypadku zastosowanie znajdą zasady proporcjonalnego
    odliczania VAT przewidziane w art. 20 ustawy o VAT.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!