  • Data: 2003-02-22 20:24:42
    Temat: Re: Skradziony samochod
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Cytuję to co znalazłem
    > Nieco odmiennie będzie przedstawiała się sytuacja w przypadku, gdy pojazd
    > zaliczony do środków trwałych lub wyposażenia został utracony jeszcze
    > przed dokonaniem odliczenia VAT zapłaconego przy jego zakupie. Wówczas, w
    > zależności od sytuacji, VAT naliczony należy zakwalifikować jako VAT
    > związany ze sprzedażą opodatkowaną i nie podlegającą opodatkowaniu lub
    > jako VAT naliczony związany tylko ze sprzedaży nie podlegającą VAT. W
    > pierwszym przypadku zastosowanie znajdą zasady proporcjonalnego
    > odliczania VAT przewidziane w art. 20 ustawy o VAT.

    Chyba czegoś nie rozumiem, wyglada to na cytowanie normalnych przepisów
    - tak postępujemy zawsze przy jakichkolwiek zakupach. Gdzie jest ta
    wyjątkowośc sytuacji kradzieży samochodu przed rozliczeniem podatku
    naliczonego? Co zmienia fakt kradzieży samochodu w tym samym miesiącu,
    w którym go zakupiono? Ewentualnie szukałbym podstawy do niemożności
    odliczenia VAT-u gdyż środek trwały faktycznie nie posłużył do
    osiagnięcia przychodów. I jeżeli tak jest, to co z VAT-em naliczonym?
    KUP czy nie KUP? Co prawda ja nie widze takiego problemu.
    WitoldG.