  • Data: 2004-02-19 02:25:23
    Temat: Re: Sklep internetowy a płacenie składek
    Od: ala <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoje pytanie nie sa dziwne, jedynie może haotycznie zadane. Postaram się odpowiedż
    Ci na nie w sposób uporządkowany.
    1. Możesz kupić samochód cięzarowy (do 30-04-2004 r) - rozliczasz VAt od zakupu
    samochodu, od dnis 1 maja 2004 r nowe zasady rozliczenia VAT.
    Gdy kupisz samochód osobowy- VAT-u nie moższ odliczyć.
    2. Koszty związane z OC i AC - jeśli samochód bedzie wprowadzony do ewidencji sr
    trwałych stanowi Twój kosz uzyskania przychodów.
    3 zakup części, naprawy, przeglądy - to Twój koszt uzyskania przychodów (KUP).
    > Twoim KUP bedzie równiez:
    - zakup telefonu komórkowego ,
    - miesięczny koszt rozmów telefonicznych,
    - umowy zlecnia podpisane z osobami fizycznymi.(Twoi podwykonawcy),
    - wszelkiej mmaści i postaci art biurowe,
    - czynsz i tym podobne.
    Muszisz wiedzieć, że jeżeli swoje F-ry VAT bediesz wystawiał dla ostatniego swojego
    pracodawcę to:
    a. nie możesz wybrać opodatkowania liniowego (tylko,wg skali podatklowej)
    b. nie możesz wybrać zryczałtoqwanej formy opodatkowania.
    Po szczegóły odsyłam na e mój e-mail
    4. Jeśli jestes zatrudniony na umowe o pracę na kwote pow. 824,00 brutto
    (uproszczenie, w zaleznosci od tego,jaki etat) , to od swojej działalności
    gospodardzej płacisz tylko składki zdrowotne.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>