  • 1. Data: 2004-02-18 10:19:44
    Temat: Sklep internetowy a płacenie składek
    Od: "Aston" <q...@o...pl>

    Witam,
    Pracuję w firmie na cały etat a dodatkowo chciałbym otworzyć sklep
    internetowy. Z tego co się zorientowałem czytając listę nie musiałbym płacić
    zus tylko składkę zdrowotną???
    A jak wygląda sprawa ze środkami trwałymi? Czy mógłbym na poczet tej
    działałności zakupić na firmę: samochód /a później paliwo, ubezpieczenie,
    przeglady techniczne/, komputer /+drukarka, monitor, oprogramowanie/,
    laptop, telefon komórkowy /stacjonarny/, neostrada. Jaką najkorzystniej
    wybrać formę opodatkowania? Co ze zleceniem utworzenia takiej strony osobie
    trzeciej? Co z zatrudnieniem pracownika /np na umowę zlecenie/?
    Jeśli moje pytania sa dziwne to przepraszam ale jestem zupełnym laikiem w
    tej dziedzinie!
    Pzdr
    --
    A S T O N
    GG: 4117163

  • 2. Data: 2004-02-18 19:12:32
    Temat: Re: Sklep internetowy a p3acenie sk3adek (was: Sklep internetowy a płacenie składek)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 18 Feb 2004 11:19:44 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Aston napisał(a):

> [...]
    > trzeciej? Co z zatrudnieniem pracownika /np na umowę zlecenie/?
    > Jeśli moje pytania sa dziwne to przepraszam ale jestem zupełnym laikiem w

    Wszystko TAK.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2004-02-18 20:20:02
    Temat: Re: Sklep internetowy a płacenie składek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Aston wrote:
    [...]
    >+ Co z zatrudnieniem pracownika /np na umowę zlecenie/?

    Chyba limitu czepiania się nie wyczrpałem na dziś... ;)
    Sugeruję żebyś precyzyjniej rozróżniał *pracownika* od
    *zleceniobiorcy* czy *wykonawcy*, szczególnie w jakichś
    "papierach".
    No, chyba ze chcesz mieć potencjalnie na głowie zestaw
    dyskotekowy pt. PIP + ZUS :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-19 02:25:23
    Od: ala <w...@o...pl>

    > Twoje pytanie nie sa dziwne, jedynie może haotycznie zadane. Postaram się odpowiedż
    Ci na nie w sposób uporządkowany.
    1. Możesz kupić samochód cięzarowy (do 30-04-2004 r) - rozliczasz VAt od zakupu
    samochodu, od dnis 1 maja 2004 r nowe zasady rozliczenia VAT.
    Gdy kupisz samochód osobowy- VAT-u nie moższ odliczyć.
    2. Koszty związane z OC i AC - jeśli samochód bedzie wprowadzony do ewidencji sr
    trwałych stanowi Twój kosz uzyskania przychodów.
    3 zakup części, naprawy, przeglądy - to Twój koszt uzyskania przychodów (KUP).
    > Twoim KUP bedzie równiez:
    - zakup telefonu komórkowego ,
    - miesięczny koszt rozmów telefonicznych,
    - umowy zlecnia podpisane z osobami fizycznymi.(Twoi podwykonawcy),
    - wszelkiej mmaści i postaci art biurowe,
    - czynsz i tym podobne.
    Muszisz wiedzieć, że jeżeli swoje F-ry VAT bediesz wystawiał dla ostatniego swojego
    pracodawcę to:
    a. nie możesz wybrać opodatkowania liniowego (tylko,wg skali podatklowej)
    b. nie możesz wybrać zryczałtoqwanej formy opodatkowania.
    Po szczegóły odsyłam na e mój e-mail
    4. Jeśli jestes zatrudniony na umowe o pracę na kwote pow. 824,00 brutto
    (uproszczenie, w zaleznosci od tego,jaki etat) , to od swojej działalności
    gospodardzej płacisz tylko składki zdrowotne.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 5. Data: 2004-02-19 09:23:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, ala wrote:
    [...]
    >+ 2. Koszty związane z OC i AC - jeśli samochód bedzie wprowadzony
    >+ do ewidencji sr trwałych stanowi Twój kosz uzyskania przychodów.

    wKF: aczkolwiek w większości przypadków nie da się podważyć konieczności
    zaliczenia OC do EST, o tyle wyobrażam sobie możliwość zawarcia
    umowy AC *później* (po wpisaniu do EST) i uznania za koszt.
    Coś źle sobie wyobrażam ?
    Oczywiście ryzyka związanego z brakiem AC dokonujący takiego
    manewru musi być świadom.

    [...opisy, jak najsłuszniejsze...]
    >+ Po szczegóły odsyłam na e mój e-mail

    Wrr... znaczy nie chcesz się pochwalić na grupie ? ;)

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)