    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Siedziba, adres zamieszkania a DG
    Date: Fri, 26 Feb 2010 00:44:27 +0100

    W dniu 2010-02-25 22:41, kgs4242 pisze:
    > Problem w tym, ze mieszkam w Warszawie

    Oraz w tym, że Twoja wypowiedź nie ma polskich znaków, przez co kaleczy
    język oraz wyrabia u Twoich czytelników złe nawyki.

    > (wynajmuje mieszkanie, ale nie
    > mam umowy najmu) i tu tez pracuje, a moj rodzinny dom, czyli adres
    > zameldowania (oraz dotychczasowy US) jest na drugim koncu Polski.

    No to masz problem. Problem dość częsty, a jednocześnie nie do końca w
    polskim prawie rozwiązany. Załóżmy na początek całkowicie właściwą
    wersję działania:

    Skoro mieszkasz w Warszawie, to idziesz się zameldować w Warszawie
    (przynajmniej tymczasowo), bo zameldowanie nie powinno być fikcyjne.
    Następnie zmieniasz US na właściwy miejscu zamieszkania/zameldowania,
    rejestrujesz DG w Warszawie i już.

    Aczkolwiek można się nie meldować (ponoć nie ma kar) i nadal z US
    współpracować w Warszawie, ale może być opór urzędników.

    Można też udawać, że się mieszka u mamusi (chyba niczym to nie grozi) i
    tam rejestrować.

    > Pierwszym pomyslem bylo zalozenie DG w rodzinnej miejscowosci
    > (siedziba firmy u rodzicow, miejsce wykonywania dzialanosci: cala
    > Polska, nie wiem tylko co z adresem zamieszkania - tzn. ktory
    > powinienem ew. podac).

    No to wtedy musiałbyś ściemniać, że mieszkasz tam.

    > Kilka osob odradzilo mi jednak taki pomysl jako
    > argumenty podajac m.in to ze trzeba tam bedzie jezdzic zalatwiajac
    > kazda formalnosc w US,

    Czyli jaką? Ja przez 10 lat prowadzenia DG byłem w US 2 razy (raz jak
    rejestrowałem SC w 2000 roku, a raz jak zmieniałem ją w DG OF w 2005
    roku) a i to dało się załatwić chyba listownie.

    > a dodatkowo pewnie latwiej bedzie o kontrole,
    > bo miejscowosc jest mala a moje zarobki beda "warszawskie" czyli duzo
    > wieksze niz srednia w tamtej miejscowosci.

    A co mają ,,zarobki'' do kontroli? Nie taką kasą przedsiębiorstwa
    obracają. Znajomy zarobił muczos ojros, zbudował biurowiec i nawet 2
    lata siedział, a kontroli z US nie miał przez wiele lat (może do
    dzisiaj, nie wiem, jak zaczął odwiedzać areszty od środka, zaprzestałem
    znajomości). Poza tym, chcesz coś nielegalnego robić?

    > Jesli dobrze rozumiem, potrzebuje na wniosku podac z 4 adresy: mojego
    > zamieszkania, zameldowania,

    Zamieszkanie i zameldowanie powinny być tożsame.

    > siedziby firmy (do tego adresu musze miec
    > jakis stosunek prawny, o ile sie orientuje: np. umowa wynajmu albo
    > uzyczenia)

    Siedzibą ,,firmy'' jest Twój adres zamieszkania. I nigdy ode mnie nikt
    nie wymagał stosunku prawnego. Jedynie Urząd Gminy kazał napisać
    oświadczenie, że wykonuję działalność u klienta, co zwolniło właściciela
    nieruchomości od większego podatku.

    > oraz miejsca wykonywania dzialnosci. Miejsce wykonywania
    > dzialanosci to "cala Polska" wiec problem odpada,

    No ale jakieś miejsce fizyczne chyba musisz podać. Nigdy się nie
    zastanawiałem, ale ja mam właśnie miejsce zamieszkania i tyle.

    > Wazny jest adres zamieszkania (to chyba wyznacza US z ktorym roliczac
    > bede PIT) oraz adres siedziby firmy (VAT?).

    No więc właśnie. Żebyś se jeszcze nie rozjechał PIT i VAT bo na 2 urzędy
    będziesz jechał :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek