eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010 › Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 18 Jun 2010 21:48:34 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Samochód z kratką a VAT od paliwa - wyrok NSA z dnia 9 czerwca 2010

    On Fri, 18 Jun 2010, kenubi wrote:

    > Gdzieś tu było chyba podawane albo znalazłem w google jakąś starą wypowiedź
    > Gotfryda podany link do wytycznych dla US taktujących o "nieczepianiu" się
    > samochodów zakupionych przed 1 sty 2001r tzn. (kratka+wpis w dowodzie rej.).

    Nie wiem czy właśnie o to chodzi, o czym myślę.
    To było "zalecenie"[1] ministra finansów, wydane w związku z powszechnością
    wydawania błędnych interpretacji i powołujące się na "zaufanie do prawa",
    po wyroku w którym US wygrał z podatnikiem sprawę o homologację
    właśnie. A szacowano tak coś 60 000 do prawie 200 000 tysięcy takich
    spraw o zwrot VAT przez 5 lat (do przedawnienia).

    [1] mogło się ciut inaczej nazywać, ale miało tę formę i wagę - to nie
    była interpretacja ani akt prawny, lecz polecenie zwierzchnika do
    odstąpienia od czynności służbowych :)

    I rzecz jasna dotyczyło tylko okresu *sprzed* wydania wyroku oraz
    owego "zalecenia" - od tego czasu zaprzestano honorowania stempla
    ze stacji diagnostycznej.

    pzdr, Gotfryd