  • Data: 2007-05-22 21:48:39
    Temat: Re: Samochód -> współwłasność -> środki trwałe
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrB. napisał(a):
    > najlepiej już w umowie kupna umieścić obu współwłaścicieli.
    > następnie zarejestrować. a następnie niech współwłaściciel użyczy tobie
    > swoją część auta stosowną umową (jeśli rodzic to może za darmo).
    A jeśli nie ma umowy, tylko faktura? Umieścić na fakturze 2 osoby?

    > w koszty możesz wrzucać to z czego nie korzysta współwłaściciel.
    Tzn.? Paliwo, części?

    > też zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, ale okazało się, że nie warto
    > się w tym babrać. wziąłem OC z Warty i zapłaciłem 40% mniej niż bym
    > zapłacił w PZU i 50% mniej niż w link4. ze współwłaścicielem (60% zniżek)
    > zyskałbym może z 300zł/rok. nie warto. ale nie wiem jak ze zniżkami na AC.
    Przy samym OC to bym się w ogóle nie zastanawiał, ale przy AC to już
    rocznie jest ładna kwota.

    > poza tym nie wiem czy wiesz, że np. w PZU zniżki współwłaściciela
    > wypracowane na samochodzie prywatnym nie liczą się do samochodu firmowego.
    A jak oni to rozpoznają, że samochód będzie wykorzystywany w DG osoby
    fizycznej, zwłaszcza, gdy samochód ma współwłaściciela?

    Maciek