  • Data: 2011-09-07 12:03:28
    Temat: Re: Samochod w dzialalnosci gospodarczej
    Od: Arti <a...@W...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Znalazlem cos takiego:

    "Państwo Janina i Jan Kowalscy objęci są wspólnością majątkową. Kupili
    samochód osobowy. Pojazd ten został zarejestrowany na panią Janinę. Pan
    Jan zamierza wykorzystywać ten pojazd w jednoosobowej działalności
    gospodarczej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby samochód ujął w
    ewidencji środków trwałych i amortyzował go w całości. Nie mógłby tak
    postąpić, gdyby wyłącznym właścicielem samochodu była jego żona."

    Wiec bez zmiany dowodu rejestracyjnego zona moze wprowadzic samochod do
    ST swojej firmy ( bez zadnych odpisów bo one byly dokonane w mojej firmie).

    Czy faktury na paliwo i naprawy, przeglady powinna brac na swoja firme
    w takim razie?Czy koszt ubezpieczenia ktory bedzie na wlasciciela dowodu
    rejestracyjnego ( czyli mnie) ma wprowadzic jakims dowodem ksiegowym?

    Jak przeprowadzic operacje ( dokumenty) wyprowadzenia srodka trwalego z
    mojej firmy?

    Nadal nie rozumiem co zrobic z VAT'em ktory przeciez odliczylem.

    No i co za klika lat jak bedziemy chcieli sprzedac ten samochod?

    Dziekuje bardzo