    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód w DG - używany prywatnie
    Date: Mon, 12 Sep 2011 16:32:34 +0200

    On 12.09.2011 14:22, czarny wrote:
    > Witam,
    >
    > mam następujące pytanie:
    > Jeśli kupię samochód "na firmę" (tzn na prowadzoną DG) i zapragnę amortyzować
    > koszt zakupu samochodu przez 5 lat, łącznie z kosztami jego użytkowania, to czy
    > prawo bezwzględnie zabrania jakiegokolwiek użycia tego pojazdu do celów
    > prywatnych ?

    To już Gotfryd wyłożył.

    > Samochód będzie mi potrzebny w 95% do dojazdów do pracy (miejsca gdzie będę
    > świadczył usługę). No ale przecież wiadomo że czasem będę chciał pojechać w
    > góry, czy do sklepu. Kupowanie drugiego auta uważam za absurd.

    To podobnie tak jak np. z komputerem - chyba każdemu zdaża się przejrzeć
    prywatnego emaila na "gospodarczym" komputerze.
    Ostatnio mieliśmy dyskusję czy generuje to opodatkowanie VATem, w myśl
    nowego brzmienia art. 8 ust. 2 uptu.

    > 3) Jak to wygląda w praktyce ? Czy przedsiębiorcy kupujący samochody "na firmę"
    > przejmują się tym zakazem i nie jeżdżą w celach prywatnych, czy też śmieją się z
    > tego ? [o ile taki zakaz jest...] ?

    W moich obserwacji wynika że jest tak jak napisałeś (tzn. większość nic
    nie odlicza, bo ścisłego zakazu nie ma).

    Tomek