  • Data: 2005-03-16 21:50:31
    Temat: Re: Samochód w DG - tego jeszcze nie było ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Mar 2005, Mariusz_M wrote:

    > + Naprawa odbyła się z wykorzystaniem mojej wiedzy, kluczy, lutownicy etc Nie
    > + dokupowałem żadnych podzespołów, nie mam faktur na naprawę - taki Adaś
    > + Słodowy ze mnie :D

    No to IMO proste: włożyłeś tzw. "pracę", to jest podstawa przychodu...
    nie liczy się do KUP :) a w razie możliwości :] skutkuje podatkiem :]

    > + Teraz zaczyna się zabawa:
    > + - chciałbym wydatki na paliwo za okres 14.02 - 28.02 wrzucać w KUP -
    > + prowadzić kilometrówkę ? Wyjeździłem ponad 1k PLN więc trochę szkoda to
    > + puścić,

    Obstawiam "tak" :)

    > + - chcę wrzucić samochód od 01.03 do ŚT - czy mogę przyjąć jego wartość jako
    > + 18.000 ? Co wpisać jako dokument nabycia ? Umowe K-S - ale tam stoi 11.000
    > + czy polisę AC (tylko to nie jest dokument nabycia)

    IMO brak podstaw do przyjęcia więcej niż *udokumentowane* koszty.

    > + - czy po wrzuceniu samochodu do ŚT moge w KUP wrzucić zakup polisy AC,
    > + przeglądu, rejestracji ?

    Pas. Dyskusje co trzeba zaliczyć do WP bywały, a nie wiem czy pytasz
    o WP czy "KUP wprost" ani nie piszesz KIEDY ma nastąpić zakup polisy.

    > + - czy kosztem jest/może być też podatek 2% zapłacony od umowy ?

    IMO wchodzi w WP ! (do amortyzacji).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)