  • Data: 2005-08-07 15:46:40
    Temat: Re: Samochod w DG
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Klan <k...@w...pl>
    w wiadomości <news:op.su4xowwbknj32u@eh0007.plentor.pl> wstukał:

    > Witam,

    > Mam dzialanosc gospodarcza i jestem platnikiem VAT.
    > Wlasnie nosze sie z zamiarem kupienia samochodu OSOBOWEGO uzywanego
    > (prawdopodobnie od osoby prywatnej) 2-3 letniego
    [...]
    > Chcialem wprowadzic zakupiony samochod jako srodek trwaly.
    [...]
    > 3. Po zakupieniu samochodu musze zaplacic 2% wartosci samochodu do US.
    > Tego jednak nie mozna wrzucic w koszty.

    A jakby te 2% zapłacił zbywca? :)

    > Pewnie podobnie jest z wszystkimi oplatami rejestracyjnymi.

    IMHO nie -- na przerejestrowanie masz 30 dni, a do ewidencji możesz
    wprowadzić w dniu zakupu, bo pojazd jest w pełni zdatny do użytku

    > 6. Teraz zaczynaja sie rozbieznosci. Gdzies wyczytalem, ze samochodu,
    > ktory jest ST wogole nie mozna wykorzystywac do celow prywatnych, a
    > gdzieindziej ze mozna. A ktos jeszcze napisal, ze mozna byle by nie
    > tankowac w weekendy. ;)

    Jeśli pracujesz w weekendy, to niby czemu nie możnaby tankować?

    > 7. Przy pozniejszej sprzedazy tego auta bedzie trzeba zaplacic podatek od
    > dochodu, wyliczonego ze sprytnego wzoru;
    > D = (P-W) + A,
    > gdzie:
    > D - dochód (strata),
    > P - przychód ze sprzedaży,
    > W - wartość początkowa środka trwałego wykazana w ewidencji,
    > A - odpisy amortyzacyjne dokonane do chwili sprzedaży samochodu.

    Cos mi tu nie pasuje, ale tylko WKF ;) Dochód = Przychód - Koszty, wiec
    D = P - (W - A)

    > 8. W przypadku likwidacji DG dopiero po 6 latach od daty likwidacji po
    > sprzedazy nie bedzie trzeba placic podatku od tego.

    IMHO po 6 latach od zaprzestania wykorzystywania w DG

    > A teraz pytania.

    A to powyżej, to spowiedź była?

    > 1. Samochod planuje sprzedac gdzies za 2 lata, czyli przed calkowita
    > amortyzacja auta. Czy wynikaja z tego jakies problemy?

    Większe koszty :D

    > 3. Chcialbym, aby moja zona byla wspolwlascicielem samochodu. Czy sa
    > wtedy jakies problemy przy wprowadzniu auta do ST? Czy moze mozna tylko
    > polowe wprowadzic?

    żona ma zniżki większe w TU? Bo jeśli nie to po co Ci to?

    > 4. Czy teraz przy kupowaniu na umowie kupna-sprzedazy lepiej jako
    > kupujacego wpisac mnie (i zone) czy firme?

    Ty to firma, tak napisałeś w pierwszym zdaniu.

    > 6. Co w przypadku kradziezy lub rozbicia samochodu?

    Masz AC to masz koszty z naprawy (i przychód, jak TU zwróci kasę), nie masz
    AC to nie masz kosztów (do księgowania)

    --
    Tak sobie tylko gdybam jako podatnik :D
    Tomasz Nycz