  • Data: 2007-01-20 06:51:20
    Temat: Re: Samochod jako ST, wspolwlasciciel, amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Jan 2007, defalk wrote:

    > Nikt? :)

    Bo za dużo pisania :)
    OT: Najciekawszy przypadek jaki widziałem w interpretacji, to była
    podwójna amortyzacja samochodu :) (najpierw ojciec w swojej DG, potem
    PODAROWAŁ synowi i on amortyzował w swojej DG). Ale chodziło o cały ST.

    Kombinujemy z amortyzacją.
    Na pytanie co amortyzujemy - odpowiadam że tę część wartości początkowej,
    która wynika z "dokupienia" udziału.
    WP wynosiła ileś, prawda?
    W wyniku "dokupienia" WP wzrasta, prawda? - tu mamy hak jak rozumiem,
    "proszę wskazać przepis" :)
    Stawiam tezę: "ulepszenie prawne". Nie zmienia się ST, ale zmienia się
    jego status prawny. I jest niestety kontrteza: w liście "ulepszeń"
    nic nie pasuje do ulepszenia prawnego :(

    Ma ktoś koncept - interpretację na taki przypadek?

    Przyjęcie koncepcji że to NIE podlega amortyzacji wydaje się być nie na
    miejscu - wszyscy kupowali by 1% udziału w ST, wpisywali do EST, a resztę
    dokupywali później (zaliczając 99% natychmiast w KUP).

    pzdr, Gotfryd