    From: "Pisklak" <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy
    Date: Sat, 8 Mar 2003 20:44:59 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@195.94.216.58

    > *Sprzedała* do komisu czy *wystawiła* do komisu ?
    > Komis występuje jako komis czy jako zakup-sprzedaż ??

    Raczej sprzedala bo to komis wystawil mi fakture sprzedazy (wystepuje jako
    sprzedajacy), a nie niepelnosprawni.

    > Wytłumacz mi (i chyba paru innym :)) w czym był problem
    > z VAT 0% ? Tj. jaka jest dla ciebie różnica czy kupujesz
    > samochód za 10.000zł czy za 10.000zł+2200zł VAT ??
    > [PLUS VAT - czyli to co odliczysz musisz NAJPIERW zapłacić !
    > Koniecznie *musisz* skredytować budżet ??]

    Chcialem wziasc samochod w leasing w zwiazku z tym leasingodawca do faktur,
    ktore by mi wystawial doliczyl by vat, ktory ja w efekcie bym placil.

    > 1. Jakby byli zwolnieni to byłoby "zw", a nie 0% !
    > 2. Jeśli był zakup-sprzedaż (piszesz "firma sprzedała komisowi")
    > to miałbyś rację (z wątpliwościami), ale... sądzę że ty nie
    > do końca piszesz prawdę :] Jeśli to jest umowa komisu to
    > ty kupujesz samochód "od tamtych" (a *nie* od komisu), komis
    > kasuje tylko prowizję i wystawia fakturę "całokształtną".

    Jezeli komis wystawia fakture "caloksztaltna", jest vatowcem i jest
    sprzedajacym na fakturze (o niepelnosprawnych nie ma mowy) to chyba vat
    powinien byc, tym bardziej ze dzis wystawil mi fakture za zadatek z vat.
    Wiec nie sadze zeby od ich widzimisie zalezalo czy wystawia fakture z vat
    czy bez ?

    > Podejrzewam że i w innych szczegółach mogłeś się rozminąć
    > z prawdą ;] !

    Nie wiem co mialo by na celu moje mijanie sie z prawda ?

    Pozdr.
    Pisklak