    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochod i faktura z 0% stawka VAT - pomocy
    Date: Sat, 8 Mar 2003 20:30:24 +0100

    On Sat, 8 Mar 2003, Pisklak wrote:
    [...]
    >+ zakupie byl on zwolniony z VAT.

    "zw" ?? A przy sprzedaży wystawili 0% VAT ??
    Dziwne... Spodziewałbym się albo VATu przy zakupie i sprzedaży
    albo "zw" tu i tu.
    Ale może "niepełnosprawni" tak mogą (wątpię).

    >+ Firma ta sprzedala samochod do komisu.

    *Sprzedała* do komisu czy *wystawiła* do komisu ?
    Komis występuje jako komis czy jako zakup-sprzedaż ??

    >+ Zainteresowany bylem kupnem tego samochodu, ale komis nie poinformowal mnie,
    >+ ze stawka na ten samochod wynosi 0 % i zanim sie polapalem wystawil mi na
    >+ niego fakture z 0% stawka VAT. Chcialem kupic samochod na firme i w tej
    >+ sytuacji zakup przestal byc oplacalny

    Wytłumacz mi (i chyba paru innym :)) w czym był problem
    z VAT 0% ? Tj. jaka jest dla ciebie różnica czy kupujesz
    samochód za 10.000zł czy za 10.000zł+2200zł VAT ??
    [PLUS VAT - czyli to co odliczysz musisz NAJPIERW zapłacić !
    Koniecznie *musisz* skredytować budżet ??]
    Kwestią osobną jest czy lepiej kupić za 10.000"zw" czy
    10.000+0% VAT (IMHO lepiej "zw", bo można sprzedać OF bez VAT!)
    ale jak rozumiem to jest poza konkursem.

    >+ wiec musialem [...]

    E tam. Musieć to musimy umrzeć [koniec listy], reszta
    warunkowo ;) !
    [...]
    >+ zwiazku z tym pytanie: czy wystawiona przez komis (ktory jako firma
    >+ raczej z VAT nie jest zwolniony) faktura z vatem 0 % jest legalna

    1. Jakby byli zwolnieni to byłoby "zw", a nie 0% !
    2. Jeśli był zakup-sprzedaż (piszesz "firma sprzedała komisowi")
    to miałbyś rację (z wątpliwościami), ale... sądzę że ty nie
    do końca piszesz prawdę :] Jeśli to jest umowa komisu to
    ty kupujesz samochód "od tamtych" (a *nie* od komisu), komis
    kasuje tylko prowizję i wystawia fakturę "całokształtną".

    Podejrzewam że i w innych szczegółach mogłeś się rozminąć
    z prawdą ;] !

    >+ Prosze o porady i z gory dziekuje

    Z porad to mogę ci udzielić takiej, żebyś przejrzał archiwum
    grupy :) (googlem !) - bo doradcą nie jestem i to tylko
    moja opinia...

    >+ Pozdr.

    wzjm ! - Gotfryd