    From: " and" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód - ewidencja - VAT.
    Date: Thu, 5 Jan 2006 07:11:19 +0000 (UTC)

    MarkS <s...@p...fm> napisał(a):

    > Czyli wystarczy jeśli poprawię kwoty w kilometrówce na netto (zmieni mi się
    > tylko ewentualnie kwota z ewidencji przebiegu) bez konieczności wpisywania
    > faktur do ewidencji zakupów ? i na tej podstawie złożę korekty Vat-7 i PIT-

    Kilometrowka nie jest jako taka dokumentem dajacym podstawy do odliczen,
    jednak trzeba ja prowadzic. Kwoty w kilometrowce powinny byc netto oprocz
    benzyny (sam. osob.). Pisalem o czym innym - mianowicie, ze jezeli wpisales
    kwoty brutto, a jestes VATowcem i VAT miales prawo odliczyc - to IMHO nie
    mogles wpisac brutto. Wg mnie, nalezy zrobic korekte Ewidencji przebiegu
    pojazdu, oraz PIT-5. Z tego co piszesz wynikaloby ze VAT-7 nie musisz
    korygowac bo i tak VATu nie odliczales.
    Summa sumarum - jestes stratny o nie odliczony VAT.

    > Czyli rozumiem że w KPIR na koniec miesiąca będą między innymi faktury za
    > eksploatację plus dodatkowa pozycja z kwotą z ewidencji przebiegu ?
    Nie.
    W KPiR robisz na koniec miesiaca "jeden" wpis dotyczacy wydatkow na sam.
    Wartosc wpisu wynika z ewidencji przebiegu i zestawienia wydatkow
    samochodowych. Faktury zakupowe wpisujesz do Ewidencji zakupow VAT.

    > Czy dobrze rozumiem że odliczenie Vat-u przysługuje przy wszystkich
    > fakturach za typowe naprawy, płyny, wymiany, itp.?

    Nie wiem czy we wszystkich, ale jak narazie nie spotkalem uslugi, badz
    towaru za ktory nie moglbym odpisac - oprocz paliwa.

    Poczytaj sobie troche na temat prowadzenia KPiR, EVAT, EwidPrzebieg.Pojazdu
    itp. najpierw najlepiej jakas ksiazke, poradnik, a w sprawach szczegolnych
    najlepiej poczytac ustawy.

    Lepiej zapytac 5 razy niz robic korekty:)

    pozdrawiam
    and