  • Data: 2005-08-29 10:17:54
    Temat: Re: Ryczaly + VAT a konto bankowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 28 Aug 2005, it was written:

> [...]
    > przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:
    >
    > 1.. stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    > oraz
    > 2.. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    > niej płatności, przekracza równowartość 15.000 euro przeliczonych na złote
    > według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    > ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    > transakcji.
    > i teraz ja mam pytanie czy "oraz" traktuje sie jako "i"

    IMO "oraz" po polsku zdecydowanie nie znaczy "lub" :) a właśnie "i".

    > w tym zapisie tj czy oba warunki musza byc spełnione

    ...no jasne.
    Kupić sobie auto "dla siebie" możesz iść z walizką pieniędzy ;)

    > Poza tym jeśli konto musi byc to czy to ma być konto firmowe bo w ustawie
    > nie zdefiniowano tego?

    ...przeczytaj w końcu sąsiednie wątki :]
    Konieczność "firmowości" konta nie wykała z przepisów podatkowych,
    prawa o DG itp a z prawa bankowego.
    "Firmowość" konta objawia się w konieczności zgłoszenia do US i ZUS
    że dane konto jest WYKORZYSTYWANE do DG !
    A czy może być wykorzystywane - to wiesz z umowy którą zawierałeś
    z bankiem. Bank MÓGŁ nie wyrazić zgody na korzystanie z danego
    konta do celów DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)