  • Data: 2016-11-09 16:09:40
    Temat: Re: Ryczałt za mieszkanie za 2014 rok
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-09 o 15:22, Bolko pisze:

    > Mieszkanie stoi puste a czynsz trzeba płacić.

    Jak stoi puste, to nie wynajmujesz, czyli nie ma kosztów uzyskania
    przychodu.

    > ps
    > jak liczyłem zysk 1000 zł to żona powiedziała że od tego
    > co lokator płacił mam odjąć prąd i czynsz do zarządcy.
    > źle robiłem?

    Na pewno źle przy ryczałcie.

    Pewnie źle przy stawce ogólnej.

    To znaczy jeśli na przykład czynsz dla ciebie wynosił "1000" i ty z tego
    płaciłeś swoje opłaty, to odejmowanie jest złe.

    Ale jeśli czynsz wynosił 700zł, a oprócz tego lokator miał obowiązek
    oddzielnego ponoszenia kosztów lokalu takich jak fundusz remontowy,
    zaliczki na wodę, ogrzewanie itp. administracyjne opłaty, to wówczas...
    też się nic nie odejmuje, bo czynsz (i podstawa opodatkowania) wynosi
    700 właśnie.

    --
    Liwiusz