    From: "macias" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt, przychód a wpłata własna
    Date: 22 Dec 2005 14:36:30 +0100

    >  Ups, za długie i po anglijsku !

    Niekoniecznie :)

    >  Acha.
    >  No to tak...
    >  Ale trzeba wtedy spróbować odwrócić kota ogonem: o ile np. umowa
    > nie jest dokumentem księgowym, to jako "dowód w sprawie" IMO
    > jak najbardziej się nadaje.
    >  W jakiejś formie "materialnośladowej" chyba umowy zawierasz, nie ?

    Niekoniecznie. Przyjmuję zlecenie (ustne, telefoniczne, mailem), wykonuję
    usługę i kończę zabawę z klientem - ewentualnie rachunek i wsio.
    Żeby było ciekawiej często są to klienci zagramaniczni, więc rachunek w obca
    język.

    >  Ten serwis chyba sam przyznaje że jest agentem :)
    >  Metodą "wprost" oraz "na zaprzeczenie":
    > +++
    > 6.4.
    > Until the payment is accepted by the recipient, Customer
    > remains the owner of those funds and Moneybookers holds those
    > funds as agent, [...]

    Czyli po naszemu:
    "6.4. Dopóki odbiorca nie przyjmie płatności, pozostajecie Państwo właścicielem
    tych środków, a Moneybookers przetrzymuje je jako wasz agent, [...]"

    Na razie przyznali się więc, że są moim agentem w wypadku, kiedy ja płacę.
    Ta strona mnie nie interesuje :)

    > 7.2.
    > If a person receives a notice that a payment has been sent to him
    > through Moneybookers but he has not registered for the Service,
    > Moneybookers will NOT issue any electronic money to him and will
    > NOT in any way become his agent [...]
    > ---

    Czyli:
    "7.2. Jeśli dana osoba otrzyma powiadomienie, że wysłana została do niego
    płatność przez Moneybookers, ale nie zarejestrowała się w usłudze, Moneybookers
    NIE prześle jej pieniędzy elektronicznych i NIE będzie w żadnym wypadku służyć
    jako agent [...]"

    Wg mnie można to rozumieć dwojako - albo tak, że serwis jest agentem
    wpłacającego albo również tak, że jest agentem odbiorcy w chwili rejestracji
    tegoż. Lecz to tak jasno nie jest powiedziane.

    > +++
    > 9.3.
    >  Where Customer disputes a transaction with another party,
    > Moneybookers will not enter into the dispute in any way other
    > than to confirm that the payment was made in accordance with
    > the instructions Customer gave to the Company.
    > ---
    >
    >  Mi z tego wychodzi że w razie potrzeby potwierdzenie
    > otrzymania dyspozycji ze strony klienta wystawią.
    >  Ale nie wiem czy dobrze rozumiem :]

    "9.3. W czasie toczonego sporu miedzy Klientem, a inna strona Moneybookers nie
    dolaczy do sporu w zaden inny sposób, jak tylko potwierdzając, ze transakcja
    zostala przeprowadzona zgodnie z instrukcjami klienta przekazanymi Firmie."

    Jest to pewne pocieszenie, jednak nadal mam wątpliwości, czy fiskus będzie
    skory uznać takie tłumaczenie, względnie potwierdzenia jakiegoś brytyjskiego
    serwisu transakcyjnego jako dowód.