    From: "Janusz" <i...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczałt czy KPiR - prośba o poradę
    Date: Tue, 4 Nov 2003 09:42:07 +0100

    > Wahamy się w tej chwili między ryczałtem, a kpir (uproszczona księgowość,
    a może
    > jednak odliczanie kosztów). Fajnie by było wybrać taką opcję, żeby
    najlepiej na
    > tym wyjść finansowo, jednocześnie nie tonąc w papierach. :)

    Witam,
    ryczałtowiec = niskie koszty, własna robocizna, wiedza itp
    zasady ogólne = duży udział kosztów surowcowych, pracowniczych, transoprtu,
    energii itp
    tyle ogólnej wiedzy, jednak wszystko zależy od Twojej działalności. Czy
    chcesz mieć odliczanie np. komórki służbowej, samochodu, papieru, itp. to
    trzeba rozważyć. Prowadzenie dokumentacji kpir wcale nie jest uciążliwe ani
    trudne tylko trzeba robić to systematycznie w jakimś programie komp.
    Jest taka poz ksiązkowa "ABC small business'u", którą mogę Ci polecić tam
    znajdziesz "łopatologicznie" wytłumaczone zasady prowadzenia działalności.
    Życzę sukcesów.

    Pozdr. Janusz