    From: Efreet <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ryczalt a podnajem lokalu
    Date: Sun, 30 Jul 2006 21:21:29 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Doradcą to ja nie jestem, ale jakbym sam miał taki problem
    > to wg wiedzy na dziś dokładnie tak bym zrobił :)

    > Jak to "po co"???
    > Przecież podatek zapłaci od tej sumy!!! Ile jest od wynajmu - 3%
    > czy 8,5%?

    aaarrghh....bo ja naprawde lajkonik w tych sprawach jestem...
    wiec jakbys tak mogl jak chlop krowie na rowie :)
    Zalozyc KPiR ?? i tam wpisywac dochod ?? te 40 PLN m/c ??
    i wtedy co miesiac PIT ?? bo teraz placi 89 PLN podatku na miesiac
    z ryczaltu...a cos tam jest, ze dopoki nie przekroczy tych ok 2500,
    to sie PITu nie niesie :)
    Takze bardzo chetnie przyjalbym instrukcje dla opornego, najlepiej
    w punktach:
    1. Zaloz KPiR.
    2. Co miesiac wipsuj tam 40 PLN/mc (off topic: co za sens ?? tzn. tam
    trzeba potem podkreslac na koniec miesiaca...siakas lipa bedzie :>)
    3 ....

    i jeszcze raz, dla pewnosci (uprzedzalem, ze sie nie znam :)
    - te rachunki to normalne rachunki, a nie faktury VAT, bo on nie
    jest platnikiem. I nic poza tym, ze zalozy KPiR sie mu nie zmieni ??

    :)

    Efreet