  • Data: 2006-12-08 11:08:57
    Temat: Re: Ryczałt + VAT + komputer + oprogramowanie
    Od: "Hanss" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moj wykaz(w rzeczywistości jest EST bo innej książeczki nie wydają na
    > rynku) właśnie zawiera u mnie wszystko >3500netto ale jak np kupuje
    > karte graficzna(1000),plyte(500),procesor(1200) co na sztuki <3500 to
    > prócz faktury nic nie mam . Na wyposażenie mi to nie wygląda(nie
    > prowadze)...Materiałem nie jest ale wygląda mi to w moim oglądzie na
    > narzędzie...

    A mi to chyba wygląda na wyprodukowanie komputera ? Czyli
    plyta_gl+cpu+gpu+itd itd daje na końcu gotowy zestaw komputerowy
    który powinien być wciągnięty w EW (>1500 netto zł) lub w EŚT i
    amortyzowany (>3500 netto zł) ? Ponadto zgodnie z tym co czytałem na
    wielu wątkach, nie mając komputera nie można w KUP wciągnąć
    programów komputerowych i materiałów eksploatacyjnych ?

    Wg mnie (a ledwo co się znam) powinieneś w momencie rozpoczęcia DG
    wciągnąć aportem komputer prywatny na firmę i wtedy dopiero możesz
    już kupować podzespoły, programy itp. Później już wystrzegać
    się tylko kupienia podzespołów na 3500 zł netto w ciągu roku bo
    trzeba wciągnąć go w EŚT.

    Niech się wypowiedzą mądrzejsi, ale chyba tak jest :-)