    From: "Grys" <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozpoczęcie jednoosobowej działalności i kilka pytań
    Date: 9 Nov 2006 01:03:51 -0800

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...miejsce zamieszkania to miejsce zamieszkania ;)
    > Osoba fizyczna nie ma "siedziby" w rozumieniu KC, ustawy o VAT i paru
    > podobnych - co masz na myśli?
    > Miejsce przechowywania ksiąg?
    > Miejsce prowadzenia DG?

    I miejsce przechowywania ksiąg i teoretycznie miejsce wykonywania
    działalności. A dokładniej to adres ten widnieje we wpisie do
    ewidencji jako siedziba oraz jako miejsce wykonywania działalności

    > Nie "wnosi się".
    > "Wniesienie" to czynność zmiany osoby będącej właścicielem.
    > Samochód (swój) można ująć w ewidencji - on *dalej* jest
    > prywatny i jest własnością właściciela.
    > Jak to jeden z Ludwików Francuskich rzekł, parafrazujemy:
    > "firma to ja"!

    > Cały? w jednym miesiącu?

    Cały... jeśli wartość jego wynosi 6000-7000 to 50% wartości nie
    przekracza 3500 zł a więc można zamortyzować go jako niskocenny ŚT
    (bodajże tak to się nazywa). Pozostaje dalej pytanie jak najlepiej
    wycenić samochód aby US się nie przyczepił, że wartość jest albo
    za niska albo za wysoka.