  • Data: 2006-02-28 08:22:32
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG, VAT czy nie?
    Od: Akhia <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nn3dx napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Mam zamiar rozpocząć DG. Teraz stoje przed wyborem VAT czy nie?
    > Przedmiotem działalności mają być usługi internetowe/programowanie. Na
    > początek przede wszystkim strony www. Klienci to pewnie będą VATowcy.
    > Koszty przewiduje minimalne - zakupy z dofinansowania jeszcze przed
    > założeniem DG. Póżniej to ewentualne umowy o dzieło. Nie widzę
    > szczególnych kosztów na FV, które będzie można odliczyć.
    >
    > No i moje pytanie, jak klienci VATowcy będa patrzeć na Rachunek? Czy mam
    > wchodzić od razu w VAT czy może na razie sobie to darować aż nie będę
> [...]

    Miałam podobny problem - zaczynam właśnie działalność w podobnej
    dziedzinie. Popradzono mi, że jeśli faktycznie nie będę mieć większych
    zakupów to narazie nie muszę wchodzić w VAT bo to po prostu będzie się
    bardziej opłacać.
    A co do klientów VATowców... no cóż, teroetycznie nie powinno mieć to
    dla nich znaczenia (de facto ich koszty będą takie same) ale może się
    zdarzać, że niektórzy będą się kierować złudnym przekonaniem, że
    "kupując" u podatnika VAT płacą mniej bo dostają zwrot z podatku.
    Moja rada: narazie nie deklarować się jako podatnik VAT i zobaczyć jak
    się wszystko rozwinie (ja tak zrobię). W razie czego zawsze można się
    zadeklarować jako płatnik VATu.
    Swoją drogą chętnie poznałabym opinię jakiegoś VATowca na temat
    kupowania u osób któe nie są płatnikami VATu ;)