    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozmyta umowa zlecenie
    Date: Wed, 26 Jul 2006 23:08:19 +0200

    On Tue, 25 Jul 2006, Tristan wrote:

    > Ale to mi nie rozjaśniło :(

    Pewnie czytasz tylko to co chcesz - wybiórczo ;)

    > Czyli? Czyli spisuję umowę jak wyżej i co dalej?

    No co, przychodzi kontrola z PIP... pisałem? ;)

    > Ale co ona daje

    A kto pisał o "zatrudnianiu na czarno" jak nie niejaki Tristan??

    > i co jeszcze muszę poza nią zrobić?

    IMO rozliczyć podatki.
    A do jest potrzebne do rozliczenia? - dowód księgowy do rozliczenia
    kosztów "u siebie" i przydałby się dowód przychodu u wykonawcy,
    którego rozlicza płatnik.
    Jak tam w rozporządzeniu o KPiR napisali, że co jest dowodem
    księgowym? ;)

    > Nie jest? To jak mam rozliczać się z Marcinem?

    "Proszę podać co uważasz za dowody księgowe w oparciu o rozp. o KPiR"!!
    Weźże ten wyrób ministra finansów i zajrzyj ;)

    > Czyli Marcin wystawia rachunek za np. 10 godzin serwisu u wskazanych przeze
    > mnie klientów, tak?

    A dlaczego by nie?

    > I nie musi być nic więcej poza taką umową?

    Mo żesz... jak kto chce do sądu cywilnego iść i ustne zeznania firmy
    i jej wykonawcy mają być sprzeczne to oczywiście że potrzebna jest
    umowa notarialna, protokół odbioru, dokumentacja fotograficzna i opinia
    biegłego :]
    Ale przy istnieniu umowy ramowej, POTWIERDZONEGO rachunku (znaczy
    są podpisu wykonawcu że tyle miało być i akceptacja zamawiającego
    że on się zgadza) nie wiem czego by chceć więcej :]
    Przecież to nie zamówienie publiczne!

    -- pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)