  • Data: 2006-12-22 14:08:45
    Temat: Re: Rozliczenie z US na podstawie faktur z euro
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    lukasz_s napisał(a):
    > Witam
    > Pytanie zadaje w imieniu osoby prywatnej nie firmy,
    > W pewnym zagranicznym programie partnerskim zdarza zarabiaae mi si?
    > pieni??ki. Pieniadze podawane sa w euro. Zanim co miesiac dostane owe
    > pieniadze musze firmie ktore ten PP prowadzi wystawic fakturke/rachunek czy
    > jak to tam kots nazwie sobie (jako osoba prywatna). Rachunek rowniez jest w
    > euro..... Pieniazki dostaje juz jednak na konto inteligo w PLN (poprostu
    > bank przelicza euro na zlotowki). I tu 2 pytania:
    >
    > 1. W jaki sposob mam rozliczac sie z US ( w rozliczeniu corocznym , bo takie
> [...]

    Z tego co wiem, to osoby osiągające podobne dochody składają PIT-53.
    Wygląda to tak: przyszło coś na konto w miesiącu n, to do 20 dnia
    miesiąca n+1 należy złożyć PIT-53 i wpłacić stosowną zaliczkę. Jeśli
    n=12, wtedy się nie składa. W pice rocznym zaś wszystko trzeba dosumować
    w odpowiednim wierszu. Tylko nie wiem, jak zakwalifikować, z jakiego
    tytułu są te przychody. Jedni uważają, że to za wynajem powierzchni
    reklamowej na stronie, inni traktują jako coś w rodzaju umowy zlecenia,
    której przedmiotem jest "łapanie" klientów...
    Andrzej