  • Data: 2004-02-04 14:57:12
    Temat: Re: Rozliczenie wspólne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Fakir,

    > Zasiadłem dzisiaj do rozliczenia podatku za 2003 i nasuneło mi się pytanie.
    > Sytuacja wygląda tak :
    > - żona wróciła do pracy 24.11.2003 po urlopie wychowawczym, który trwał
    > 2,5 roku;
    > - dostała wynagrodzenie za 6 dni listopada dnia 10 grudnia;
    > - dostała wynagrodzenie za grudzień dnia 10 stycznia;
    > - w styczniu kadrowa stwierdziła że nie dostanie PIT-11 bo nie
    > przekroczyła dochodu
    > wolnego od podatku

    Bzdura! Choćby zarobiła 1 grosz, to PIT-11 trzeba wystawić.

    > oraz że wynagrodzenie za grudzień wypłacone było w
    > styczniu i
    > rozlicza się je już w 2004r.

    A tu prawda.

    > (suma za grudzień i za styczeń również nie
    > przekroczy kwoty
    > wolnej od podatku)

    Na razie nie ma to znaczenia...

    > Czy dobrze robię wpisując 0 w rubryki żony druku PIT-37

    Źle...

    > i czy kadrowa ma rację?

    Nie ma.

    > Dodam że rozliczam się za pomocą programu PIT-y 2003 i wyliczył mi zwrot 530
    > bez żadnych odliczeń (nie jestem pewien czy mi się ten zwrot należy)

    Zwrot się należy. Dokładna kwota zależy od dochodu żony. Przy wspólnym
    rozliczeniu to nie jest tak, że żona nie osiągnęła minimalnego
    dochodu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl