    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenie emerytów
    Date: Tue, 13 Mar 2007 08:05:11 -0500

    "owl" <a...@i...pl> wrote in message
    news:1173780948.707429.25300@s48g2000cws.googlegroup
    s.com...
    On 12 Mar, 17:48, "Wedan" <w...@o...pl> wrote:
    > Mam pytanie, bo niestety wypadło mi z głowy, a niestety nie znalazłem
    > odpowiedzi przeszukując archiwum grupy. Czy jeśli emeryci nie korzystają z
    > odliczeń to należy mimo to złożyć zeznanie PIT37 do US, czy nie ma takiego
    > wymogu i wystarczy deklaracja przesłana przez ZUS do US?

    >to ja się podłączę pod pytanie: chciałam rozliczyć znajomych
    >stasuszków - otrzymują emerytury i wychodzi im 3 i 4 zł dopłaty gdyby
    >się rozliczali osobno lub 8 zł gdyby się rozliczyli wspólnie.

    Po pierwszy jeżeli dostawali tylko emeryturę to jakim cudem wyszłą im
    niedopłata.
    Po drugie jeśli nawet, to jak dostali PIT-40A, to zdaje się jest napisane,
    że takie sprawy załatwia ZUS z pierwszej kwietniowej emerytury i oni niczego
    nie muszą robić.
    Sprawdź, to ale raczej mam rację.

    >pytanie
    >brzmi czy jest jakaś kwota poniżej której nie trzeba wpłacać podatku
    >do urzędu? czy koniecznie te parę złotych muszą wpłacić?

    j.w.
    nie ma minimalnej kwoty, ale te wpłaty powinien za nich załatwić ZUS.