    From: "Jayin" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Rozliczenia czynszu - pytanie
    Date: Fri, 16 Sep 2005 15:44:40 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@host-81-190-37-149.szczecin.mm.pl

    > O ile nieruchomość może być podzielona na lokale, lokale zaś na
    pomieszczenia - to mniejszej "jednostki miary nieruchomości" niż
    pomieszczenie prawdopodobnie w prawie nie ma,

    Byłam dzisiaj w spółdzielni i miła pani, odpowiedzialna za tego typu sprawy
    i wnioski, zaczeła się sama poważnie zastanawiać nad tym co i jak. Bo jak
    sama powiedziała:

    1) ma wejść jakieś nowe rozporządzenie co do opłat za lokale użytkowe
    (podobno mniejsze, bo bez wliczania do nich podatku za lokal użytkowy od
    metra, czy jakoś tak - dokładnie sama jeszcze ona tego nie wie;-)

    2) NIGDY nikt nie chciał od niej tego, żeby wyliczała co i jak
    prawnie/finansowo w spółdzielni się zmienia, jeśli na działalność
    gospodarczą jest przeznaczona częśc mojego osobistego pokoju mieszkalnego (a
    nie całe pomieszczenie) - więc nie wie jak mi odpowiedzieć na pytania i
    najlepiej, jakby się wpisało cały pokój jako "powierzchnię użytkową" - co mi
    mniej samej odpowiada, bo wtedy koszt większy:> czyli: pani nie wie o co
    chodzi z tą zasadą współużytkowania? czy jak? czy moze to jest zależne tylko
    od dobrej woli urzędnika?:-)

    > i pewnie jedynym rodzajem "podziału" jest współuzytkowanie (oznaczające
    przy różnych podmiotach np. wspólną odpowiedzialność za *całość* opłat,
    odszkodowań za szkody itp) mimo faktycznego użytkowania na zasadzie "od okna
    do zlewu siedzę ja a od zlewu do drzi ty" :)
    (...)
    > Ja mam w pomieszczeniu kąt w którym stoi sprzęt (komputery, drukarki)
    wisi mebel z dokumentami itp. - ale owo pomieszczenie jest właśnie
    "mieszkalne" (ewidentnie).

    I jak to rozwiązałeś "prawnie"-urzędniczo? Taką "wydzieloną powierzchnię" z
    części pokoju mieszkalnego? Dało radę, skoro tak masz:) Ale.. JAK?

    > Osobna sprawa iż *nie* odliczam KUP od wydatków na lokal - ze względu na
    brak "wydzielonej powierzchni" właśnie, więc tu jestem kryty ;)

    Właśnie. Czyli wtedy jako, że nie ma "osobnego wydzielonego pomieszczenia" -
    nie można odliczać sobie, zgadza się?

    > IMHO w takim przypadku NIE mamy do czynienia z "przejęciem na cele DG".
    (...)
    > To ja bym się nie patyczkował - dopóki oczywiście nie będziesz tam
    przyjmował klientów. Zresztą... pytałem kiedyś w UM (miałem mieszkanie
    komunalne) to mnie
    > wyrzucili żebym głowy nie zawracał :)

    No właśnie... Żeby to u mnie tak chcieli:-) Wprawdzie pani stwierdziła, że
    na pewno nie bedzie problemu z przyznaniem zgody spoldzielni na taką DG w
    mieszkaniu, nawet bez zgody Rady Osiedla wydadzą ją od ręki dosłownie... Ale
    pozostaje jeszcze kwestia tego, czy CAŁY POKÓJ, czy jego część - się uda
    wykorzystywać jako "powierzchnię użytkową". Idę poszukać czegoś może na
    sieci. Jakichś podobnych spraw i rozwiązań.

    Pozdr.

    Joanna

    --
    best regards