  • Data: 2009-09-24 13:15:10
    Temat: Re: Remonty na umowę o dzieło
    Od: "Tomy M." <t...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Podatnik" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:h9du0f$jvl$1@inews.gazeta.pl...

    > Wraz ze znajomym wykonujemy różne remonty w mieszkaniach. On prowadzi
    > firmę
    > i dla firm może wystawiać faktury z VATEM.
    >
    > Czy jednak przy rozliczaniu się z prywatną osobą mogę ja - jako
    > nieprowadzący firmy - rozliczać się w ramach "umowy o dzieło" bez VATu
    > (zakładając nieprzekraczanie progów Vatowskich)? Jeśli tak, to czy można
    > tak
    > zrobić, abym to ja płacił za siebie wszystkie podatki (dochodowy)? Co z
    > kosztami uzyskania przychodu (czy zawsze wynoszą 20%?)?

    W takim przypadku spisujesz Umowę o dzieło. Sam odprowadzasz
    zaliczkę na poczet podatku dochodowego do US.
    Koszty uzyskania przychodu wynoszą 20% (dla prac takich jak budowlane
    bo już wykonując dzielo zartystyczne wynoszą 50%) LUB tyle ile
    jesteś w stanie udokumentować fakturami, rachunkami i innymi
    dokumentami (umowy kupna-sprzedaży, umowy z podwykonawcami itp.)

    Teoretycznie koszty uzyskania przychodu z umowy o dzieło mogą
    wynieść nawet 500% ... ale tego nawet nie próbuj :-)))

    --

    Tomy M. www.ansibl.com