  • Data: 2006-01-04 18:32:03
    Temat: Re: Remanent roczny i remanent poczatkowy
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz wrote:
    > 31 grudnia 2005 zrobilem remanent za 2005 rok (w sumie za 3 miesiace,
    > bo od tego czasu prowadze DG).
    > Z remanentu wyszlo, ze mam na stanie towar za 356 zl (glownie zajmuje
    > sie uslugami). Zatem ta kwote wpisalem do KPiR do kolumny 16
    > Przy ustalaniu dochodu odjalem kwote remanentu, pomniejszajac KUP.

    Czegoś nie rozumiem, przecież te zakupy były juz
    ujęte w kol. 16 w trakcie roku?
    A skoro ponownie wpisałeś to do kolumny 16,
    to odejmując nic nie uwzględniłeś. Przeczytaj objaśnienia do KPiR
    co należy od czego odjąć na koniec roku.

    > Mam teraz takie pytanie: Kiedy bede mogl zaliczyc ta kwote w KUP? Czy
    > dopiero po sporzadzeniu kolejnego remanentu, za rok (przy zalozeniu ze
    > sprzedam obecny towar),

    Tak. Zakładając, że poprawnie rozliczyłeś.
    Chyba, że zdecydujesz się zrobić dodatkowy remanent
    w trakcie roku (z powiadomieniem US - o czym niedawno ktoś tu pisał)

    > I pytanie nr 2 - czy z punktu widzenia ksiegowosci mam przeprowadzic 2
    > remanenty sporzadzone na dzien 31 grudnia 2005 i 1 stycznia 2006?
    > Chodzi mi o daty w arkuszach spisu itp.

    Teoretycznie tak, ale jeśli remanent na koniec roku
    zrobiony jest za pięć dwunasta, a na poczatek roku,
    pięć po dwunastej, to jest tam to samo.
    Jeden przypniesz do KPiR 2005,
    a jeden do nowej.