  • Data: 2004-01-11 14:38:21
    Temat: Re: Remamenty
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik wrote:

    > 1. Czy w KPiR muszę wpisywać zarówno remament na 01.01, jak i 31.12?
    Tak. pierwsza i AFAIR ostatnia pozycja księgi

    > 2. Rozumiem, że wartość remamentu początkowego staje się kosztem w
    > styczniu?
    Nie. Dopiero w rozliczeniu następnego remanentu.

    > 3. Gdzie rozliczam różnicę między remamentami?
    W KPiR

    > To jest dla mnie najbardziej
    > zagadkowe. :) W zeznaniu rocznym?

    W zeznaniu to masz wszystko do kupy. Różnica remanentów (początkowy -
    końcowy) powiększa lub pomniejsza KUP.
    Maksymalne uproszczenie (nie bić, wiem że w Świętej Księdze jest to
    inaczej ujęte):
    Jeżeli remanent końcowy jest większy od początkowego to ta różnica jest
    jakby dochodem (pomniejsza koszt uzyskania przychodu)
    Jeżeli końcowy jest mniejszy niż początkowy - różnica stanowi coś w
    rodzaju kosztu (powiększa KUP).

    --