eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUsługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze? › Re: Re: Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
    Date: Mon, 30 Nov 2009 14:08:45 +0100

    On Mon, 30 Nov 2009, a...@m...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Czyli suma kwoty za bilety musi być dokładnie sumą jaką zapłaciłem?

    Tak, ale to jest warunek *konieczny*, lecz *nie wystarczający*.
    Refakturuje się wydatki które *nie są związane* z osiąganiem
    przychodów we własnej DG.
    Takie klasyczne przypadki, dla których sprawa refaktur w ogóle
    była rozpatrywana, mają miejsce jak ktoś np. ma przyłącze
    energetyczne i ma na nim "zapas mocy" a obok jest firma, której
    by pasowało dostać trochę prądu, ale nie ma do czego się
    dołączyć.
    Bezpośrednio zetknąłem się z takim przypadkiem, kiedy parę firm
    ulokowało się na terenie byłej "posocjalistycznej" hurtowni,
    która oczywiście miała prąd, ale jedno "duże" przyłącze.

    Inny przypadek, to linia telefoniczna - dziś może ma to małe
    znaczenie, bo "komórki" są.

    I w takich przypadkach, kiedy fakt że "odsprzedajemy" zbędny
    nam prąd, ale ta odsprzedaż NIE MA ZWIĄZKU z tym na czym zarabiamy,
    można wystawić refakturę.
    W przypadku "dzielenia się" - warunkiek *koniecznym* jest sprzedaż
    wg pomiaru (dajmy na to ów prąd - wg licznika, wg tej samej ceny
    co cena zakupu, nie może być ryczałtem).
    Dodatkowo, jako że owa "odsprzedaż" nie ma charakteru zarobkowego,
    można jej dokonywać w odniesieniu do towarów i usług które podlegają
    regulacjom szczególnym (np. ów prąd - wymaga oakcyzowania oraz
    uzyskania koncensji), bez spełniania wymogów.

    W przypadku o którym piszesz nie widzę miejsca na refakturę.
    Owe przeloty to jest zwykła czynność, podejmowana *w celach
    zarobkowych*, a nie "odstąpienie nadmiaru"!

    pzdr, Gotfryd