    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Re: Faktura za usługi telekomunikacyjne od NOM
    Date: Wed, 03 Apr 2002 09:41:09 +0200

    Dnia 02-04-02 22:20, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Jak dotąd nie było. TPSA zasłaniała się na różne sposoby: -
    > brakiem obowiązku wystawiania faktury komuś - brakiem prawa
    > POZWALAJĄCEGO wystawiać faktury za kogoś - brakiem możliwości
    > udostępniania informacji o swoich klientach (szczególnie takich
    > co to zastrzegli numer !)
    >
    > Nie da się ukryc że na propozycję żeby wystawić fakturę ZA KOGOŚ
    > też bym się w głowę podrapał... ! [...i przycinaj cytaty !...]
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    Ej, a o refakturze słyszałeś? To takie coś, co nie istnieje w
    przepisach, ale od zarania świata nikt tego nie kwestionował.
    Np.: wynajmuję komus lokal, i faktury za prąd sa na mnie, to co robie,
    wystawiając najemcy fakture wg. rachunku z elektrowni? Za sam prąd,
    nic od siebie nie dodaję. Przeciez nie ja dostarczam prąd, a jednak
    moge go "sprzedać", prawda?
    Sytuacja ograna, tylko TPSA udaje głupiego.
    Zwłaszcza że część usługi jednak świadczy TPSA, więc tak naprawde nie
    wystawiałaby rachunku "za kogoś". W końcu NOM nie ciągnie do każdego
    chętnego swojego kabelka, korzysta z łączy telekomuniacji.
    Tepsa jednak "zestawia" to połaczenie, więc chcąc nie chcąc bierze w
    usłudze czynny udział. NOM jest jakby podwykonawcą.
    A instytucja podwykonawcy jest stara jak świat.

    Ale jak ktoś nie chce "bo nie" to juz inna sprawa.
    Zawsze znajdzie się powód, żeby stanąc okoniem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl