  • Data: 2009-08-07 10:32:55
    Temat: Re: Ratunku :)
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Możliwe, acz się nie wypowiem (nie mam nic wspólnego z ryczałtem :))
    > Dobrze dedukuję, że w Twoim przypadku wyjdzie stawka 17%?

    Tak sądzę, przy czym naprawdę nie chodzi mi o różnicę między 17 a 19 a
    raczej o prostotę rozliczeń.

    > Wg przepisu: "do dnia poprzedzajšcego dzień rozpoczęcia działalno?ci,
    > nie pó?niej jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu"

    I już ten prosty wydawałoby się przepis jest bez sensu. Osiągnięcie
    przychodu przed dniem rozpoczęcia działalności jest chyba nielegalne?
    Nazywa się to prowadzenie niezarejestrowanej działalności i jest karalne.

    > Przyznam, że jest to dziwne i wygląda podejrzanie.
    > Dajmy na to - dostęp do internetu masz bez VATu?

    W wielu wątkach na tej grupie wyczytałem, że odliczenia VAT są moim
    prawem, nie obowiązkiem. Uważam, że niewarta skórka wyprawki.
    Kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie zwrotu nie pokryje mojego
    zaangażowania w tą sprawę/ryzyka przyczepienia się urzędu.

    > A co, wybrać kwartalne rozliczanie to nie łaska? ;)

    HA! Trzeba było wiedzieć! Kobitka przyjmująca VAT-R kazała zaznaczyć
    miesięcznie! Nie pytałem dlaczego :) Tak wiem... powinienem się tym
    zainteresować PRZED wizytą w US. Cóż, to też spróbuję zmienić podczas
    próby zmiany na ryczałt.

    Jeszcze jedno pytanko - podobno również można wybrać kwartalne płacenie
    zaliczek na podatek dochodowy. W jaki sposób? Rozumiem,
    że to nie ma nic wspólnego z VAT-em, a żadnej deklaracji na temat
    miesięcznych/kwartalnych zaliczek nie składałem.

    PG