    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanko
    Date: Tue, 02 Feb 2010 23:41:19 -0600

    On 2/2/2010 11:36 PM, Arkadiusz Korn wrote:
    > Witam. Pytanko do zorientowanych.
    > Sprzedając w sklepie internetowym, pobieram kwote za wysylke towaru.
    > Wysylając Poczta Polską dostaje fakturke, jednak zwolniona z Vat-u.
    > Natomiast ja musze wystawic fakture 22%Vat. Zauwazylem na Allegro takie
    > oswiadczenia, ze kupujacna mijej aukcji upowazniasz mnie do
    > reprezentowania Cie przed poczta itp, tzn, sprzedajacy nie wystawiaja
    > faktury na wysylke towaru pobierajac za to oplate znacznie
    > przewyzszajaca koszt oplaty pocztowej. jak to sie ma do obowiazujacego
    > prawa???
    > Pozdr
> [...]

    bardzo prosto

    kupujacy nie zamawia wysylki tylko odbiór na miejscu przez pełnomocnika,
    którym jesteś ty.
    Ty niczego nie płacisz za wysylke bo niczego nie wysylasz bo klient
    odebral od ciebie "osobiscie" przez pełnomocnika.
    Nastepnie klient przez pełnomocnika czyli ciebie zanosi paczke na poczte
    i wysyla sam do siebie.
    Amen.
    za fatyge pełnomocnikowi sie coś tam odpala.